BACKYARD TIRE FIRE - VAGABONDS AND HOOLIGANS

P.W. LONG - GOD BLESS THE DRUNKARDS DOG

VARIOUS ARTISTS: TEXAS FED TEXAS BRED

THE DONNIS TRIO
ALL DIRECTIONS
Label: Shady Tree Records

Het Donnis Trio is afkomstig uit de omgeving van San Diego, bekend om zijn surf beaches, dus kan je je verwachten aan hun typische laid back sound. Reeds vanaf de eerste minuten is er bij mij een gevoel van herkenning, dit lijkt qua sound erg op iets, maar ik kan het niet dadelijk thuisbrengen, die stem, die zomerse "happy feeling" songs, en dan plots weet ik het :Jack Johnson, niet toevallig iemand van het (Hawaiaanse) surfersmilieu. Zo zie je maar hoe de omgeving de muziek kan beinvloeden. De krachtige stem van Nate Donnis lijkt inderdaad heel erg qua timbre op die van Jack Johnson en ook de songs zitten in dezelfde lijn. Nu betrap ik er mezelf steeds op dat ik van J.Johnsons muziek vrolijk en opgewekt wordt, en ook bij het Donnis Trio is dit bij meerdere songs het geval. Naast zanger componist Nate Donnis is er het mooie upright-bass geluid van Denis Sluka en de aparte discrete percussie van Phil Woodring. De veertien nummers op deze cd zijn een voorbeeld van meesterlijke composities en muzikale syncronisiteit. Geworteld in folk-rock, zijn deze song echter toch meer dan gewoon maar dat, vooral de stem van Nate vormt de grote kracht van de band. "Nate heeft een stem die de mensen naar zich toetrekt, zegt een Amerikaanse muziekrecensente, toen de band nog straatoptredens deed in het begin, kon niemand ongeinteresseerd voorbijwandelen. Sinds de twee jaar dat ze bestaan is de band enorm gegroeid, ze kregen reeds verschillende awards, en nu met deze cd kregen ze in de Amerikaanse muziekpers de vermelding "One of the top acts to look for in 2007". Ik kan dit alleen maar beamen, want na een aantal beluisteringen begin ik pas de kracht van dit album terdege aan te voelen, en merk ik dat songs als "Tip Of The Tongue" en "No Other Place" ijzersterke songs zijn die langzaam maar zeker onder je huid kruipen om zich daar dan voor lange tijd te vestigen. De zoveelste "groeiplaat"... pure klasse, dit debuut.

WORMWOOD BROTHERS

SPIDER LAKE
Label : Shakyboots Records
Info : shakyboots@gmail.com
tresjames@yahoo.com
cdbaby.com

"Hallucinatory alt. Country for whiskey drinking dreamers" gelukkig behoor ik niet tot dit gezelschap, al is een stevig whiskietje nooit te versmaden maar de bijhorende muziek van the Wormwood Brothers is nu niet bepaald mijn ding. De band komt uit Phoenix, Arizona en rekent Neil Young, Buffalo Springfield, Wilco, the Byrds, Gram Parsons, the Rolling Stones, My Morning Jacket tot hun voornaamste inspiratie bronnen. Een aardig gezelschap weliswaar maar James Miles (guitar, vocals, songwriter), Phil Dittrick (drums) en Tom Robinson (bass) mogen dan voor "Spider Lake" de hulp ingeroepen hebben van Jim Dustan (guitar) en pedal steel speler Matt Wiser, de vonk doen overslaan zoals hun bovenvermelde collega's wel lukt zit er voor the Wormwood Brothers niet in. Integendeel, hun langdradige, sombere verhaaltjes komen je op de duur de strot uit en hun ellenlange gitaarsolo's werken op mijn zenuwen. "Intense, slightly hallucinatory, but often overlong songs of doom and gloom" bloklettert Americana Uk en geeft het album een magere vijf op tien. Het lijkt mij voldoende ....al moet ik toegeven dat "Just Like John Lennon Said" een kanjer van een song is!

ANCHORED IN LOVE

A Tribute To June Carter Cash
Label: Dualtone

Als eerbetoon aan zijn moeder June Carter Cash brengt zoon/producer John Carter deze maand het album "Anchored In Love: A Tribute To June Carter Cash" uit, en wel eentje in stijl! Er staan nummers op die door June Carter zijn geschreven of die met haar geassocieerd worden. June Carter (23 juni 1929-15 mei 2003) was lid van de beroemde country-familie The Carter Family. Ze zong en bespeelde gitaar, banjo en autoharp. In 1968 begon June aan haar derde huwelijk. Dit keer was de gelukkige de beroemde zanger/gitarist Johnny Cash. Dit huwelijk hield stand tot aan June's dood in 2003. Haar man Johnny stierf nog geen drie maanden later. "If I Were A Carpenter", uitgevoerd door de sublieme combinatie van Sheryl Crow en Willie Nelson, is de aftrap. "Jackson", het bekende duet van June met haar man Johnny Cash, wordt hier vertolkt door haar dochter Carlene Carter en Ronnie Dunn. Loretta Lynn houdt het tijdens "Wildwood Flower" lekker traditioneel. Ook hoor je bijvoorbeeld stiefdochter Rosanne Cash met "Wings Of Angels", Elvis Costello met een timide versie van "Ring Of Fire", Grey De Lisle die geheel in stijl de auto-harp grijpt om een leuke versie van "Big Yellow Peaches" ten gehoren te brengen en "Will the Circle Be Unbroken" met Ralph Stanley. De enige zoon van June en Johnny roemt de laatste bijdrage van Emmylou Harris "Song To John". Naast deze artiesten ontbreken Kris Kristofferson, Billy Joe Shaver en Billy Bob Thornton met de Peasall Sisters ook niet. Ze komen allen voorbij met klassieke country songs, opgenomen door John Carter in de vermaarde Cash Cabin te Tennessee. "Anchored In Love" is een echt waardevol document geworden met voornamelijk eerbiedwaardige en sterke uitvoeringen. John Carter Cash wist precies wat zijn moeder verdiende, want naast deze tribute schreef Cash Jr. ook een boek "Anchored In Love" over zijn moeder. Zowel het boek als album komen deze maand uit.

TRACKS:
1. Sheryl Crow & Willie Nelson - If I Were a Carpenter
2. Carlene Carter & Ronnie Dunn - Jackson
3. Loretta Lynn - Wildwood Flower
4. Patty Loveless & Kris Kristofferson - Far Side Banks of Jordan
5. Brad Paisley - Keep on the Sunny Side
6. Rosanne Cash - Wings of Angels
7. Elvis Costello - Ring of Fire
8. Billy Bob Thornton & The Peasall Sisters - Road to Kaintuck
9. Grey DeLisle - Big Yellow Peaches
10. Billy Joe Shaver - Kneeling Drunkard's Plea
11. Ralph Stanley - Will the Circle Be Unbroken
12. Emmylou Harris - Song to John

STEPHEN SIMMONS
LAST CALL
Mail : info@roundereurope.com
Label: Rounder Europe / www.roundereurope.com
Distr. : Munich Records / www.munichrecords.com

3 jaar geleden mochten we "Drink Ring Jesus" van Stephen Simmons al bespreken bij Rootstime. En een jaartje later verzorgde Freddy het recensiewerk voor de opvolger "Last Call" op basis van een exemplaar dat ons vanuit de USA werd toegestuurd. Het is deze CD die nu zowat 3 jaar later eindelijk officieel gereleased wordt in Europa door Rounder Europe en verdeeld door Munich Records. "Last Call" van de in Woodbury, Tennessee opgegroeide en inmiddels in Nashville woonachtige singer-songwriter Stephen Simmons bevat zestien prachtige Americana-liedjes, variërend van vrolijk en up-tempo tot traag en meeslepend. Wat "Last Call" naast de knappe liedjes en arrangementen echter vooral tot een mooie plaat maakt is het stemgeluid van Simmons. Soms is het opgewekt, dan weer gekweld of rauw, maar ontroeren doet het altijd. "Last Call" is een album met de nodige religieuze uitingen en tintjes, maar daarbuiten weet hij ook andere "waarheden" in zijn verhalen te verwerken. Met hulp van onder anderen Kevin Vaughn op de gitaar, Dave Jacques op de bass en David Henry op cello is dit album dan ook een goed verteerbaar werkstuk geworden.Na de fraaie opener "The Good Life", over materialisme, is de titeltrack "Last Call", een van de nummers die het geloof aan de kaak stelt. Muziek met religieuze uitingen en tintjes klinkt al gauw prekerig en op den duur heel gedateerd. Waardoor de kwaliteit van de muziek zelf dus heel belangrijk wordt. Gelukkig is Stephen Simmons ook op dit gebied in vorm, zodat zijn gloeiende Americana ook zonder de teksten boeit. De andere nummers bestaan uit voornamelijk mooie verhalen met nogal wat twijfel, spijt en schuldgevoelens erin verwerkt. Het bijna zeven minuten durende "Loserville" is een song over hoe verveling en baldadigheid een foute wending kunnen nemen, en is slechts een van de vele voorbeelden hiervan. Een tip voor liefhebbers van het betere Americana en singer/songwriterwerk.
(valsam & ook vooral Freddy in zijn jongere dagen)

El BASTARDO – OUTLAW PICKER
BLEEDING STRINGS
E-mail: info@hankrecords.com
Label: Hank records

El Bastardo is de gitarist van de Italiaanse punk 'n roll band "Bad Dog Boogie" waar hij met de volumeknop op maximum over het podium pogot. Hier tapt hij echter uit een heel ander vaatje; dit is traditional old time country & roots, of bekende blues, folk, rock en popsong in diezelfde stijl gebracht. Soms lachwekkende ouderwets klinkende country, die uit de tijd van de huifkarren en pioniers lijkt te komen. Zo is er "Muleskinner Blues" van Jimmie Rodgers met een moeizaam jodelende meid als zangeres, het traditionele "Dixie" uit de "civil war". Je ziet de legers zo over de velden marcheren. Maar ook "Hounddog" in een country jasje en echte Ierse folk in "Foggy Dew". Het overbekende "Amazing Grace" als instumentaal rustpunt op dobro, is mooi, maar ook voorspelbaar. "Nine Pound Hammer" van Merle Travis brengt El Bastardo als country blues in de stijl van Pete Seeger en Arlo Guthrie. Het mooiste nummer is het met banjo en dobro gebrachte "The Wild Boar and The Butterfly", een gevoelsvolle Americana song waar af en toe ook nog eens een Dylan harmonica opduikt, uitermate mooi. Ook Fulsom Prison Blues is meer dan behoorlijk, de Cash sfeer is duidelijk aanwezig, maar wordt wat verstoord door een (imitatie) kazoo solo, die hier tot tweemaal toe de opgebouwde sfeer komt verstoren. "Tula the Bouledogue" is een korte onbenullige mandolinesolo, die echter weer gevolgd wordt door een mooi bluesnummer op National Steel: "Ride like hell". Afsluiten doet El Bastardo met een bluegrass versie van "Sympathy for the Devil" van de Stones. Onze conclusie, een aparte cd, deze akoestische "Bleeding Strings" waar echter het studioplezier om weer eens iets onverwachts geks te doen, het haalt van de poging om een mooie evenwichtige plaat te maken. Nu krijgen we meer een opeenhoping van stijlen en grappig bedoelde "andere" uitvoeringen van songs die overbekend zijn. Een drietal songs tonen ons echter dan El Bastardo geen bastaard is maar van een zuiver ras, alleen gedraagt hij zich er niet naar. Daarom noemt men hem waarschijnlijk de "Outlaw Picker".

GAUCHO GIL
THE BALLAD OF GAUCHO GIL
Label: Sputnik Records

PRAYER TO THE GAUCHITO ANTONIO GIL
Oh! Gauchito Gil, I ask you humbly in an interval before God. The miracle that I ask you, and I promise you that I complied with my promise and before God you are here to see, and I offered you my faithful gratitude and demonstration of faith in God and in you Gauchito Gil. ...Amen ... Mercedes

"GAUCHO GIL LIVES IN MYTH AND NOW IN SONGS "

Gaucho Gil heeft in Argentinië een bijzondere plaats ingenomen bij vele mensen die hem aanbidden en vereren als een heilige. Vooral de vrachtwagenchauffeurs durven nog al eens halt te houden aan de vele stalletjes omringd met rode vlaggen langs de kant van de weg en prevelen dan gauw een schietgebedje (zie foto). Heel veel is er eigenlijk niet bekend over de brave man die omstreeks 1850 door het leven ging als Antonio Mamerto Gil Nunez en eigenlijk als een soort Robin Hood opereerde. Stelen van de rijken en de buit verdelen onder de armen ... anno 2007 hebben de (Belgische) politiekers (!) de rollen omgekeerd en worden de rijken alleen maar rijker en de armen ... juist. Meer info over de man kan je vinden als je een kijkje neemt op http://en.wikipedia.org/wiki/Gauchito_Gil. The good hearted outlaw kreeg als beloning voor al zijn weldaden de strop rond de hals terwijl de gangsters van nu alle mogelijkheden aangeboden krijgen om te ontsnappen. "The Times they are a - Changin'... Singer/songwriter Jerry Giddens, ex-Walking Wounded, en overtuigd lid van de Baptisten kerk vond het hele verhaal interessant genoeg om er een album aan te wijden. Ondanks zijn drukke bezigheden ("I'm supposed to graduate in January of '07 or May of '07," Giddens said. "I'll be a Doctor of Philosophy and English Literature with a specialty in American Literature.") vond Giddens nog de tijd om het verhaal een modern tintje mee tegeven. Zo vertelt hij in "Wrapped in the Rain" het verhaal van een moordenaar die de buurt van New Orleans onveilg maakte en haalt hij met het openingsnummer "Santa Cruz" een pareltje van een song vanonder het stof. De enige cover op dit album en het origineel behoort toe aan David Rodriguez die al een tijdje in Nederland verblijft. Jerry Giddens deed beroep op enkele knappe muzikanten waaronder Michael Packard (vocals, gitaren, mandolin), Luis Ruiz (bas & backing vocals) en Dale Daniels (drums) om het geheel te omkaderen en ondermeer Chris Lawrence (steel gitaar) levert mijn inziens een pracht prestatie af. Dusty Wakeman tekende voor de produktie en Giddens komt met dit album erg dicht in de buurt van storytellers als Steve Young, Tom Russell, Joe Ely, Butch Hancock, Woody Guthrie en James Mc Murtry. Een select gezelschap!

CRUCIAL ROCKIN' BLUES

MORE CRUCIAL GUITAR BLUES

CRUCIAL ACOUSTIC BLUES

Label: Alligator Records / www.alligator.com
distr. : Munich Records / www.munichrecords.com

Muzikaal werd Chicago vooral bekend omwille van de elektrische blues. Sinds de jaren dertig werden er meer bluesgrootheden geproduceerd dan in eender welke andere stad in de USA. Grondleggers in de jaren dertig: Big Bill Broonzy, Memphis Minnie en Arthur Crudup. Na W.O.II kwamen er anderen: Muddy Waters, Little Walter, Howlin' Wolf. Het onafhankelijke platenlabel Chess was naast Sun Records in Memphis wellicht een van de invloedrijkst in de blues en rock 'n roll geschiedenis. Andere labels in Chicago werkten met Jimmy Reed, Elmore James en Otis Rush. Chuck Berry en Bo Diddley ontketenden de gekte die rock 'n roll heette, anderen als Buddy Guy, Junior Wells en Magic Sam deden het met hun zangerskwaliteiten of door hun instrumentenbeheersing. Alligator Records is tot op vandaag een trendsetter die de Chicago blues alive & kicking houdt. Bruce Iglauer, de oprichter van dit fameuze label haalde Hound Dog Taylor in 1971 uit de kroeg en pootte hem in een studio neer waar hij hem een lekkere vettige bluesplaat liet opnemen. Dat was de start van een lange reeks releases die tot op vandaag blijven doorgaan: Son Seals, Fenton Robinson, Jimmy Johnson, Koko Taylor, Carey Bell, Eddy Clearwater e.v.a. werden ingeblikt. De sound van Chess werd nooit geëvenaard maar Alligator verkocht wel meer platen dan eender welk ander onafhankelijk label. Chicago is vandaag een van de weinige plaatsen waar je nog iedere avond minstens zes of zeven verschillende bluesbands kan gaan beluisteren en bekijken. Wat veranderde is niet alleen de blues uit de jaren dertig en veertig, maar ook en vooral het publiek dat nu meer blank dan zwart is. Het publiek van vroeger waren harde werkers die de blues als "A way of life" zagen. De performers hadden hetzelfde meegemaakt als al die werkers die een beter leven zochten in de grote stad. Die tijden zijn voorbij, maar de blues is er nog steeds, Chicago blues!

Alligator Records dat zich het grootste label ter wereld mag noemen, biedt een bloemlezing van songs en artiesten op de nieuwe delen van de serie "Alligator Records Presents", de super goedkope samplers van dit gerenommeerder blues label. Ditmaal drie schijfjes met elk hun eigen subtitel. Zo horen we op "Crucial Rockin’ Blues", oa. Johnny Winter, Tinsley Ellis, The Paladins, Coco Montoya, Lonnie Mack & Stevie Ray Vaughan - op "More Crucial Guitar Blues" oa: Albert Collins, Lonnie Brooks, Son Seals, Roomful Of Blues en Long John Hunter - en op "Crucial Acoustic Blues" oa: Koko Taylor, Buddy Guy, Corey Harris, Cephas & Wiggins. Zo aan het begin van de vakanties, de wat rustiger periode aangaande releases, is er tijd om terug te blikken en vooruit te kijken. Dat is precies wat deze verzamel-cd's doen: putten uit een rijke bluestraditie en laten zien hoe dit genre ook gemakkelijk nog een tijdje meekan. Hopelijk bereiken Bruce Iglauer en zijn medewerkers het beoogde doel: het aantrekken van nieuw winkelend publiek. Doorgewinterde bluesliefhebbers zullen deze schijfjes aanschaffen vanwege de lage prijs of omdat het wel handig is om onderweg in de auto een paar cd's met veel variatie in het bakje te hebben. Kortom, ideaal voor als je van goede blues houdt maar niet weet wat je moet draaien. En wie zich het hele pakketje ineens aanschaft, doet hiermee wel een goede zaak, want dan is het wel degelijk een echte spotprijs! Waar wacht je nog op?

BACKYARD TIRE FIRE
VAGABONDS AND HOOLIGANS
Mail : geoff@backyardtirefire.com
Label: o.i.e. Records

De broertjes Ed (zang en gitaar) en Matt Anderson (bas, percussie) zorgen samen met drummer Tim Kramp voor een opvallend nieuwe geluid in de Americana-muziekwereld. Toch is "Vagabonds And Hooligans" reeds hun derde CD. Dit uitstekende schijfje bevat een mix van folk, pop, alt-country, rock, rhythm & blues en rock'n'roll. De mooie verhalen die in de songs worden verteld zijn ontsproten aan het brein van Ed Anderson. Al van bij de titeltrack waarmee begonnen wordt ben je geïnteresseerd in wat verder komen gaat. En ook dat is boeiend : "Undecided", "Green Eyed Soul", de country-ballad "Apparitions", "Corinne" (een Beatles-liedje) en het intimistisch gebrachte "A Long Time" (lijkt sterk op Timesbold) zijn stuk voor stuk knap in elkaar geknutselde, moderne Americana-songs. Backyard Tire Fire heeft dit album met 12 songs mooi opgedeeld in 2 gelijke delen. Alle bovenvermelde titels staan op de A-kant. De B-kant (en toch moet je de CD niet omdraaien) wordt afgetrapt met "Tom Petty", een ode aan de zanger die als inspiratiebron voor de groep moet gediend hebben, getuige daarvan de volgende prachtige ballad met akoestische gitaar en orgeltje "The Wrong Hand" en ook de country-soulsong "Get Wise". "Downtime" is een stevig swingende rocksong. Maar persoonlijk word ik voornamelijk rustig en goed geluimd bij het luisteren naar "Don't Know What To Do (With Myself)" en naar de CD-afsluiter "It's A Good Night". De groep - die overigens in Asheville, North Carolina onstond in het gezegende jaar 2000 - toert volop doorheen een hele lijst van Amerikaanse steden en zal daar zeker een graag geziene gast zijn. In de pers duiken vergelijkingen op met Drive-By Truckers, Tom Petty and The Heartbrakers, Wilco, R.E.M. en Whiskeytown. Voor veel daarvan moet je echter toch steeds wat dieper gaan graven, maar stukjes en beetjes van elk van deze artiesten vormen uiteindelijk een zeer stevig geheel met de naam Backyard Tire Fire. "Vagabonds And Hooligans" is een bijzonder eerlijke en goed gemaakte plaat die naar meer doet verlangen.

P.W. LONG
GOD BLESS THE DRUNKARDS DOG
Label: Black Diamond Records / Southern Records
Distr: Bang! Music

Ken je Young James Long? Neen, geen singer songwriter of bluesartiest, maar een heuse band bestaande uit de heren Young, James en Long. Het trio had dus net zo goed Long Young James of James Young Long kunnen heten. Anyway, gitarist in die band, die een soort alternatieve southern rock maakt, is P.W. Long. Nu heeft hij zijn eigen album uitgebracht met als begeleiders... ,jawel: James & Young. Om hun voorgeschiedenis die nogal ingewikkeld in elkaar zit kort en bondig te vertellen even de namen van de groepen waarin de drie heren zaten. Long zelf begon in "Wig" om via "Mule" daarna zijn eigen ding te gaan doen, dit is ondertussen zijn vierde solo album, en tegelijkertijd is er dus ook nog het trio Young James Long. Drummer Taylor Young zit bij "Polyphonic Spree", je kent ze wel, het collectief met de lange witte jurken, en de slidegitarist Kirkland James, die uit de alternatieve bluesband "Tenderloin" komt. Wat P.W Long maakt zou ik ook zo noemen, donkere alternatieve blues. Dertien korte songs, wat al een prestatie is in vergelijking met het mini-minicd'tje dat Young James Long onlangs uitbracht, zij slaagden erin om vijf nummers te brengen in minder dan 9 minuten. Van een vluggertje gesproken. P.W. wisselt rocksongs met donkere teksten zoals "10 A.M" of "Worst Baby" af met bluessongs als "Saskatune" en "Nogales Rose" alles met de Southern touch, maar wel de nieuwe lichting. Na 30 minuutjes is 't alweer voorbij, waarschijnlijk is de reden daarvoor dat dit album enkel voor vinyl release voorzien was en na aandrang van fans ook als cd uitgebracht werd, zodat nu een groter publiek kan kennismaken met dit buitenbeentje van de nieuwe underground blues en zijn aparte indringende songteksten.

VARIOUS ARTISTS
TEXAS FED TEXAS BRED

Redefining Country Music, Vol. 2
Label: Dualtone

Compileren is een kunde: het samenstellen van goede verzamelaars is helemaal niet zo eenvoudig. Labels als Ace en Rhino hebben wat dat betreft al een hele goede reputatie, maar ook Dualtone komt na "Texas Fed, Texas Bred: Redefining Country Music, Vol. 1" uit 2005, nu met de opvolger, een verzamelaar met artiesten uit de eigen stal en andere talenten. Dit label heeft al een groot aantal sterke compilaties op haar naam en zojuist verscheen het album: "Texas Fed, Texas Bred: Redefining Country Music, Vol. 2". De naam laat het dus al vermoeden: de trotse Lone Star State Texas staat bekend om z’n eigenwijsheid en dat hoor je terug in de country van de Texas Music Movement. Op deze plaat staat een uitgekiende mix van bekend en minder bekende artiesten, zodat de plaat niet alleen voor het grote publiek maar ook voor de kieskauwer interessant zijn. Veel verzamelaars luisteren niet altijd even prettig weg door de verscheidenheid aan deelnemende artiesten. De bands van deze old-school country verzamelaar sluiten juist prima op elkaar aan. Daarbij is het bijzonder gevarieerd en de veertien keuzes op deze cd bevatten zowel bekendere als minder voor de hand liggende namen, hetzelfde geld voor de uitgekozen songs. Zo horen we naast Texas ‘gefokte’ grootheden als Guy Clark en Robert Earl Keen ook jong Texaans Americana - talent als een Deryl Dodd. De meeste uitvoeringen zijn zeer geschikt voor in de auto en je ziet jezelf al door het Texaanse landschap zoeven. De tracks van "Texas Fed, Texas Bred: Redefining Country Music, Vol. 2" zijn prima als aanvulling voor ieder roots/country verzameling, er van uit gaan dat veel van deze bekende namen nog niet in uw verzameling zitten. Met deze compilaties weet Dualtone onze horizon weer een beetje te verbreden. Deze verzamelaar geeft een wat verdere kijk hierop, gezien de songkeuzes zorgvuldig zijn, maar ook een licht doen schijnen op een groepje minder bekende muzikanten die daarom nog niet minder invloedrijk zijn. Verplichte kost voor de liefhebbers. Ik zal tot slot nog wat namen vermelden als, Cory Morrow, Mcbride And The Ride, Radney Foster, Charlie Robison, The Greencards en Br549. Het spreekt voor zich.

TRACKS:
1. That'S The Stuff - Deryl Dodd
2. Outside The Lines - Cory Morrow